Chilla yükseltilmiş yolu için yeni ihaleler yayınlandı

aynur

New member
Uttar Pradesh State Bridge Corporation Ltd (UPSBCL) Salı günü yaptığı açıklamada, Chilla üst geçidinin inşası için bir yüklenici seçmek üzere yeni bir ihale açtığını söyledi.


5,96 km uzunluğundaki yükseltilmiş yol altı şeritli olacak ve tamamlandığında Akshardham, Mayur Vihar, Noida, Pari Chowk, Kalindi Kunj ve Sarita Vihar arasında trafik sıkışıklığı olmadan seyahat sağlayacak. Ancak 2020 yılında Noida yetkilisi, çözüldüğünü söylediği finansman sorunları nedeniyle proje üzerindeki çalışmayı durdurdu. (HT arşivi)

UPSBCL daha önceki ihalesinde yalnızca iki şirketin teklif vermesi nedeniyle yüklenici seçememişti.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

DR Agrawal Infracon ve L&T şirketleri teknik açıdan yeterliydi ancak projenin tamamlanması için yapılan ihalede belirtilenden daha yüksek teklif verdiler.

DR Agrawal %22'lik bir liste yerleştirdi ( ₹828 crore), bu da ihale maliyetinden daha fazlaydı ₹680 crore ve L&T teklifi %35 daha yüksekti ₹917 crore. Sonuç olarak UPSBCL inşaat işi için bir kurum seçemedi.

“Kurallara göre bir kamu kurumu, ihalede onaylanan fiyattan daha yüksek bir fiyatla ihaleye çıkamaz. Bu nedenle UPSBCL, ilgilenen inşaat acentelerinin tekliflerini davet eden yeni bir ihale yayınladı. UPSBCL, yeni inşaatçılardan teklifleri aldıktan sonra inşaatçıyı sonuçlandıracak,” dedi bir UPSBCL yetkilisi, isminin açıklanmasını istemeyerek.

Yeni ihaleye göre proje için değerlendirilecek müteahhidin, nehir üzerinde en az bir köprü, yükseltilmiş otoyol veya üst geçit yapmış olması ve toplam uzunluğu 2,7 km'den fazla ve bütçesinin en az 2,7 km olması gerekiyor. ₹Yetkililer 250 crore dedi.

“Ayrıca yüklenicinin son beş yıl içinde açıklığı en az 55 metre olan bir yol kavşağı üzerine en az bir üst yapı inşa etmiş olması gerekiyor. Daha önceki ihalede, yüklenicinin 3,5 km'den daha yüksek bir yolu 1000 TL'lik bir maliyetle inşa etmesi gerektiği için uygunluk durumu farklıydı. ₹Yetkili, 72 metre açıklığa sahip üst yapı dahil 300 crore” dedi.

UPSBCL, daha fazla yüklenicinin başvuru yapmasına olanak sağlamak için deneyim gerekliliklerini gevşetti.

Yüklenici tekliflerini 30 Mart 2024 tarihine kadar verebilecek. Teknik teklifler 2 Nisan 2024'te açılacak.

5,96 km uzunluğundaki yükseltilmiş yol altı şeritli olacak ve tamamlandığında Akshardham, Mayur Vihar, Noida, Pari Chowk, Kalindi Kunj ve Sarita Vihar arasında trafik sıkışıklığı olmadan seyahat sağlayacak.

Yetkili, Başbakan Yogi Adityanath'ın projenin temel taşını atmasının hemen ardından 25 Ocak 2019'da Chilla üst geçidi üzerinde çalışmaya başladı. Noida Otoritesi, Mart 2020'deki 200. yönetim kurulu toplantısında, çalışanlarından mali kriz nedeniyle Chilla üst geçidindeki çalışmayı durdurmalarını istedi.

Yetkililer, engellilerin finansman modelinin hükümet onayına sahip olmaması nedeniyle fonları serbest bırakamayacağını söyledi.

“Çalışma 2019 yılında kabine finansman modelini onaylamadan başladı. Sonuç olarak engelli, fonları serbest bırakamadı. Ancak artık fonun onaylanmasıyla ilgili tüm sorunlar çözüldü,” dedi başka bir Noida yetkilisi, isminin açıklanmamasını talep ederek