Delhi-Ghaziabad-Meerut koridorunda multimodal entegrasyon için önerilen 9 RRTS istasyonu

aynur

New member
Yetkililer Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemi (RRTS) projesinin ağ tasarımının Delhi, Ghaziabad ve Meerut şehirlerindeki toplam dokuz istasyonda çok modlu entegrasyon hükümlerini içerecek şekilde ayarlandığını söyledi.


Öncelikli kesim olarak belirlenen projenin 17 km’lik bölümünün önümüzdeki haftalarda Ghaziabad’da hizmete açılması planlanıyor. (Sakib Ali/HT Fotoğrafları)

Öncelikli kesim olarak belirlenen projenin 17 km’lik bölümünün önümüzdeki haftalarda Ghaziabad’da hizmete açılması planlanıyor.

Projenin tahmini maliyeti yaklaşık ₹30.274 crore, 22’si Uttar Pradesh eyaletinin yetkisi altında olan 25 istasyonda günlük 800.000 yolcu yolcu taşıması bekleniyor. Yetkililer, dokuz istasyonun RapidX yolcuları için çok modlu entegrasyon sağlayacağını ve metro, ISBT’ler, UP Roadways otobüsleri ve daha fazlası gibi diğer ulaşım sistemleriyle bağlantıyı kolaylaştıracağını söyledi.

“İstasyonlar tasarlanırken, diğer ulaşım sistemleriyle sorunsuz entegrasyona önem verildi. Dokuz istasyon arasında en önemli üç istasyon Sarai Kale Khan, Delhi’deki Anand Vihar ve Ghaziabad şehridir. Ulusal Başkent Bölgesi Taşıma Şirketi (NCRTC) Halkla İlişkiler Başkanı (PRO) Puneet Vats, “Bu çok modlu entegrasyon, yolcuların farklı ulaşım modlarına rahatsızlık vermeden erişmelerine olanak tanıyor” dedi.

Dört istasyon – Sarai Kale Khan, New Ashok Nagar, Anand Vihar ve Ghaziabad City – RRTS yolcularının metrolara geçişine izin verecek. Ayrıca, planlar gerçekleşirse, yetkililerin Sector 62’yi Sahibabad’a bağlayan metro hattını Ghaziabad’a taşımaya karar vermesi halinde Ghaziabad’daki Sahibabad istasyonu da bu tesisi sağlayabilir.

Multimodal entegrasyonun amacı, seyahati yolcular için sorunsuz ve rahat hale getirmek, toplu taşıma kullanımını teşvik etmek ve Ulusal Başkent Bölgesi’nde (NCR) kesintisiz seyahati mümkün kılmaktır.

NCRTC yetkilileri, RRTS projesinin yaklaşık 150.000 özel aracı yollardan kaldırarak karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltacağını tahmin ediyor. 82 km’lik koridorun tamamının karbon emisyonlarını yılda yaklaşık 2,5 lakh azaltarak hava kirliliğinin etkilerini hafifletmeye yardımcı olmasının beklendiğini eklediler.

Çok modlu entegrasyon sunan mevcut dokuz RRTS istasyonundan üçü Delhi’de, dördü Ghaziabad’da ve ikisi Meerut’ta bulunuyor.

“RRTS istasyonları, üç Faz I öncelikli koridorun tümü boyunca mümkün olduğunca otobüs, havaalanı, metro ve tren istasyonları gibi diğer toplu taşıma araçlarıyla sorunsuz bir şekilde entegre edilecek: Delhi-Ghaziabad-Meerut, Delhi-Panipat ve Delhi SNB Alwar. Tasarım, yolcuların istasyondan ayrılmadan ulaşım modları arasında geçiş yapmasına olanak tanır. Bir NCRTC yetkilisi, bunu kolaylaştırmak için asansörler, yürüyen merdivenler ve yaya köprüleri sağlanacak” dedi.

Daha fazla yolcu barındırmak için RRTS istasyonları, varış noktalarına kolay erişim sağlamak için otobüsler, arabalar, elektrikli çekçekler ve diğerleri dahil olmak üzere son mil bağlantı seçeneklerine de bağlanacak.

Ocak ayında bölgesel ulaşım otoritesi, 17 km’lik öncelikli bölüm boyunca Sahibabad, Ghaziabad City ve Guldhar tren istasyonlarına hizmet veren Ghaziabad’daki 17 güzergahta 114 besleyici otobüsün işletilmesini onayladı.

Önerilen rotalar, Loni, UP Gate, Noida, Govindpuram ve diğerleri gibi bölgelerden gelen yolcuları hedefliyor.




  • YAZAR HAKKINDA




    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor.
    …ayrıntılı görün