DPR, Ghaziabad'dan Jewar'daki Noida Havaalanına RRTS hattına hazır

aynur

New member
Yamuna Otoyolu Sınai Kalkınma Otoritesi (Yeida), Cuma günü yaptığı açıklamada, Ulusal Başkent Bölgesi Taşımacılık Kurumunun (NCRTC), Noida Havaalanını diğer bölgelere bağlayacak Bölgesel Hızlı Transit Sistemi (RRTS) metro hattı için Ayrıntılı Proje Raporunu (DPR) sunduğunu söyledi. Delhi/NCR'deki şehirleri birbirine bağlamak için.


Ayrıntılı Proje Raporu (DPR), 72,29 km'lik RRTS-cum-Metro projesini iki bölüme ayırmıştır: Birinci bölüm Ghaziabad'dan Büyük Noida'daki Kasna'ya (Ecotech VI) ve ikinci bölüm ise Kasna'dan (Ecotech VI) Noida'ya olacaktır. havalimanı. (Sakib Ali/HT Fotoğrafı)

Ghaziabad'dan Jewar'daki Noida Uluslararası Havalimanı'na (NIA) uzanan 72,29 km uzunluğundaki RRTS-cum-Metro güzergahı, 11'i RRTS istasyonu ve 11'i metro modülü olmak üzere toplam 22 istasyona sahip olacak.

Yalnızca HT uygulamasında Hindistan'daki genel seçimlerin hikayesine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin!

Yetkililer, DPR'nin gelecekteki üç istasyon için de düzenlemeler yaptığını söyledi.

“Yeida, DPR'yi inceleyecek ve onay için Uttar Pradesh hükümetine gönderecek. Onay alındıktan sonra daha fazla çalışma yapılacaktır” diyen bir Yeida yetkilisi, isminin açıklanmasını istemedi.

DPR, 72,29 km uzunluğundaki bu RRTS-cum-Metro projesini iki bölüme ayırdı: Birinci bölüm Ghaziabad'dan Büyük Noida'daki Kasna'ya (Ecotech VI) ve ikinci bölüm Kasna'dan (Ecotech VI) Noida Havaalanına olacak. DPR, Birinci Kısım'ın kırsal alanlarla çevrili İkinci Kısım'a kıyasla bu rotanın Ghaziabad ve Büyük Noida'nın yoğun nüfuslu alanlarıyla çevrelenmesi nedeniyle daha fazla yolcu barındırmasının beklendiğini söyledi.

Birinci Bölüm 39,39 km uzunluğunda olacak (7 RRTS ve 11 Metro istasyonu ile) ₹13.055,10 Crore.

Birinci Bölüm için önerilen rota, Ghaziabad RRTS istasyonundan başlıyor ve Vishvakarma Yolu (Gaziabad'daki Sidharth Vihar/Pratap Vihar), Taj Otoyolu, Char Murti Chowk, Büyük Noida Bağlantı Yolu (Bilgi Parkı-V) üzerinden geçiyor ve sonra Surajpur-Kasna'ya dönüşüyor. Yol. Kasna bölgesindeki Ecotech VI'da sona eren Pari Chowk'tan geçmeden önce. Koridorun tamamı yükseltilecek.

Birinci bölüm, Char Murti Chowk ile Bilgi Parkı-IV arasında önerilen 10 km'lik Aqua Line metro genişletme projesini içermektedir ve bu proje önemli miktarda tasarruf sağlamaktadır.

Birinci Bölüm aynı zamanda Ghaziabad'daki Delhi Metrosu, Char Murti Chowk'taki Aqua Line ve Pari Chowk yakınındaki Aqua Line'ın Alpha I istasyonuyla da entegre edilecek.

DPR, Bölüm 2'nin Ecotech VI sektöründen Noida Havalimanı'na (Kara Ulaşım Merkezi) kadar 32,90 km uzunluğunda olacağını ve dört RRTS istasyonu ve bir Metro istasyonu olacağını söyledi. 2.bölüm ise 200.000 TL'ye inşa edilecek. ₹6.988,50 Crore. Önerilen rota, Noida Havalimanı'na ulaşmadan önce Dankaur, Dhanauri, Kanarsi, Bhatta, Parsaul, Rabupura, Dayanatpur ve Kishorpur köylerinden geçecek ve aynı zamanda film şehrinin bağlanması beklenen havalimanı 21 sektörünü birbirine bağlayan önerilen 14,6 km'lik hafif raylı transit koridorunu da içerecek. Geliştiriliyor.

DPR'ye göre bu hattın Ghaziabad'dan havalimanına yolculuğu 37 dakika sürüyor.

“Önerilen RRTS düzenlemesinde, gelecekteki on istasyonun (bir RRTS ve dokuz Metro istasyonu) eklenmesi ve Metro hizmetlerinin RRTS altyapısı üzerinde işletilmesi için hükümler yapılmıştır. Yeida, “Buna ek olarak iki tür tren sağlanacak; biri 114 km/saat gibi daha yüksek bir hızda çalışacak ve sınırlı istasyonlarda duracak, diğeri ise 87 km/saatlik normal bir hızla çalışacak ve tüm RRTS istasyonlarında duracak” dedi. İsminin açıklanmasını istemeyen yetkili.

Eyalet hükümeti projeyi prensip olarak Aralık 2023'te onayladı.

Ocak 2024'te Yeida, projenin DPR'sini hazırlamak için NCRTC'ye bir çalışma emri yayınladı. NCRTC, DPR'yi üç ay içinde sundu.

üç ay.