Ghaziabad belediye başkanı dokuz kamyona el koydu ve Delhi’nin Gz’de katı atık döktüğünü iddia etti

aynur

New member
Ghaziabad Belediye Başkanı Sunita Dayal, Cuma günü, günlük katı atığın Delhi’den taşındığını ve Ghaziabad Municipal Corporation’ın Morta’daki atık işleme tesisine boşaltıldığını iddia ederek, katı atık yüklü olduğu iddia edilen dokuz kamyona el koydu.


Dayal Cuma günü, kamyonların “MCD” (Delhi Belediye Şirketi) tabelaları taşıdığı ve Nandgram ile Boru Hattı Yolu arasında yarı yolda durdurularak polise teslim edildiğini söyledi. Bu kamyonlardan üçü daha sonra Nandgram Polis Karakoluna götürüldü. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

Delhi’nin atıklarının Ghaziabad’a boşaltıldığına dair bir ihbar aldıktan sonra bir inceleme yaptıktan sonra kamyonlara el konulduğunu söyledi.

Belediye komiseri Nitin Gaur, konuyla ilgili kapsamlı bir soruşturma emri verdiğini söyledi. Soruşturmayla görevlendirilen ek belediye komiseri iki gün içinde bir rapor sunacak. Kamyonlara el konulmasının ardından Gaziabad Belediyesi’nden iki görevliye ön ihbar yapıldı.

Ancak atık işleme şirketi Geron Engineering’in CEO’su Ankit Agarwal, kamyonların Delhi’deki depolama alanlarından Ghaziabad’daki Bahadarpur’daki özel tesisi için RDF taşıdığını söyledi. Kamyonların Morta’ya değil Bahadarpur’a gittiğini söyledi.

Dayal Cuma günü, kamyonların “MCD” (Delhi Belediye Şirketi) tabelaları taşıdığı ve Nandgram ile Boru Hattı Yolu arasında yarı yolda durdurularak polise teslim edildiğini söyledi. Bu kamyonlardan üçü daha sonra Nandgram Polis Karakoluna götürüldü.

“Delhi’den gelen kamyonların atıklarını Ghaziabad’a boşalttığı bilgisini aldım. Sorunu kontrol ettim ve Ghaziabad’da dokuz kamyonu durdurdum. Bana bu kamyonların Delhi’nin katı çöplerini Ghaziabad’a boşaltacağı söylendi. Üç kamyona karşı bir FIR kaydı sürecindeyim, diğer altı kamyona karşı ise Cumartesi günü dava açılacak. Eyalet düzeyindeki yetkilileri de faaliyet hakkında bilgilendirdim. Belediye personelimiz ve yetkililerimizin onayı olmadan bu tür faaliyetler gerçekleştirilemez” dedi.

Ghaziabad şehri, Morta’daki geçici bir tesiste işlenen günde yaklaşık 1.400 ton katı atık üretiyor.

“Atıklarımız tam olarak işlenmemiş ve şu anda sahada bir ‘çöp dağı’ var. Morta’da atık işlemeden sorumlu şirket, Delhi’den gelen atıkları işliyor. Dayal, “Delhi’den kamyon almaya başladığımızda sorunlarımız artacak ve buna izin vermeyeceğim” dedi.

“Morta’nın atık işlemesi özel bir şirkete emanet. Delhi’den Morta’ya çöp taşıyan kamyonların sorunu ortaya çıkınca, konuyla ilgili soruşturma yapılması talimatını verdim. Bu konuda başka bir belediye komiseri ve belediye sağlık görevlisine de teşhir amaçlı tebligatlar gönderdim” dedi.

Geron Engineering’in CEO’su Agarwal, Delhi’den gelen katı atığın işlenmek üzere Morta’ya götürüleceğini yalanladı. Kamyonların, Ghaziabad’daki özel fabrikası için Delhi’den RDF taşıdığını söyledi.

“Gelen ATY, özel arazim ve yeni bir fabrikam olan Bahadarpur’daki (Ghaziabad) atık yakma tesisim için hammadde/yakıt. Kamyonlar Morta’ya değil Bahadarpur’a gidiyordu. ATY, Delhi’deki Bhalaswa ve Ghazipur tesislerinden nakledildi ve ilgili normlara uyarak ülkenin herhangi bir yerinden hammadde ithal etme hakkına sahibim.”

Yeni yakma fırınının, gruba hiçbir şekilde bağlı olmayan diğer grup şirketi tarafından inşa edileceğini sözlerine ekledi.

“Kamyonlar, Delhi Belediyesi’ne ait ve GPS ile donatılmış. Bu sayede rotanız her an takip edilebilir. Aggarwal, “Kamyonlar hiçbir zaman Morta’ya gitmedi,” diye ısrar etti.

Bu raporun dosyalanması için MCD’den bir yanıt beklenmiştir.


  • YAZAR HAKKINDA


    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor. …ayrıntılı olarak görün