Ghaziabad: NGT, Ganj kanalının yukarısındaki Kanwar Yolu için 33.000'den fazla ağacın kesileceğini söyledi

aynur

New member
Uttar Pradesh hükümeti, Ulusal Yeşil Trobunal'a verdiği ayrıntılı yanıtta, yaklaşık 33.776 olgun ağacın ve 78.946 bitkinin kesilmesi gerektiğini söyledi.


HT resmi

NGT, 1 Şubat'ta Hindustan Times'da Uttar Pradesh hükümetinin orman departmanının bölgedeki 100.000'den fazla ağaç ve çalıyı (yaklaşık 112.722) kesme iznini reddettiğini bildiren bir rapor aracılığıyla kendi inisiyatifiyle NGT'nin dikkatini çekti. Yolun iki şeridinin inşası için üç orman bölgesinin (Gaziabad, Meerut ve Muzaffarnagar) koruma altındaki ormanları.

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

13 Mart'taki ilk duruşmada NGT, Uttar Pradesh orman departmanına ve üç bölgenin bölge hakimlerine kesilmesi gereken ağaçlar/bitkiler hakkında ayrıntılı yanıtlar sunmaları talimatını vermişti.

Mahkemeye sunulan raporda, üç ilçede yaklaşık 222,98 hektar alanın keresteye açılacağı belirtildi.

“222,98 hektarlık koruma altındaki orman arazisinin dönüştürülmesi karşılığında karşılık gelen ormansız veya çifte bozulmuş arazinin, yani 445,96 hektarlık etkilenen üç ilçe olan Ghaziabad, Meerut ve Muzaffarnagar'da mevcut olmadığı iddia ediliyor… Bu nedenle, Raporda, Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra bölgelerinde orman arazisi ve çifte bozulmuş arazi önerildi…” denildi.

Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra ilçeleri Ghaziabad'a sırasıyla yaklaşık 550 km, 767 km ve 848 km uzaklıktadır.

Raporda, proje için kesilecek 112.722 ağaç/bitki yerine Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra'da 484.720 fidan dikileceği ve yakındaki ormanlık alan/Meerut bölgesinde 21.028 bitki dikileceği belirtildi.

Telafi edici yeniden ağaçlandırmanın tamamı yaklaşık olarak bir bütçe gerektirecektir. ₹Yetkililer 28,6 crore dedi.

Uttar Pradesh yetkilileri ayrıca üst Ganj kanalı boyunca yeni bir yol ihtiyacını haklı çıkarmaya çalıştı ve şöyle dedi: “Shravan ayında (Temmuz-Ağustos) düzenlenen Kanwar Yatra sırasında yaklaşık 10 milyon Kanwariya bu rota üzerinden evlerine seyahat ediyor.”

₹Rs 658 crore projesi Uttar Pradesh İnşaat Departmanı tarafından üstlenilecek ve eyalet hükümeti tarafından finanse edilecek. Yukarı Ganj Kanalı'nın bir tarafında doğu kıyısı boyunca halihazırda asfalt yol bulunuyor ve batı kıyısı boyunca iki yeni şerit planlanıyor.

20 Mayıs'taki duruşmada mahkeme, raporu değerlendirmeden önce inşa edilecek yolun tipini belirlemesi gerektiğini söyledi.

“Bu nedenle, Bayındırlık Özel Sekreteri'nden, yapılacak yolun ulusal otoyol mu, devlet yolu mu yoksa başka tür bir yol mu olduğunu belirten üç gün içinde bir beyanname vermesini talep ediyoruz. Ayrıca yolların ulusal otoyollar, devlet otoyolları vb. olarak sınıflandırılmasına ilişkin materyali de sunmalıdır. Mahkeme, “Şu anda çok sayıda ağaç kesildiği için bunun için yalnızca üç gün süre veriyoruz…” dedi.

Aynı zamanda projenin sorumlusu olan Uttar Pradesh İnşaat Departmanında başmühendis olan Sanjay Singh, Çarşamba günü yorum isteyen çağrılara cevap vermedi.

24 Mayıs'taki son duruşmada UP yetkililerinin cevabı şöyle oldu: “Muzaffarnagar, Meerut ve Ghaziabad'ın üç bölgesini birbirine bağlayan yolun inşaatı 111,49 km'den fazla uzunlukta olacak. Tamamlandığında “Diğer Bölge Yolu (ODR)” olarak sınıflandırılacaktır. Arsanın genişliği (geçiş hakkı), Hindistan Yol Kongresi (IRC) ODR normlarına göre 15 ila 25 metrelik öngörülen aralık olan 20 metredir.

Mahkeme bu konuda şu ifadeyi kullandı: “Yolları ulusal/devlet yolu vb. olarak sınıflandıran ve numaralandıran ilgili makamı işaret edecek herhangi bir belge mevcut değildir.”

24 Mayıs'taki duruşmada mahkeme, Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanlığı yetkililerine de bir tebliğ yayınladı ve bu yazı yeni sanık avukatı tarafından da kabul edildi.

Mahkeme ayrıca, “Bir sonraki duruşma tarihinde bir yolun ulusal otoyol/devlet yolu/ilçe yolu/köy yolu olarak sınıflandırılmasına ilişkin kriterler hakkında bilgi vermesi yönünde talimat verildi” dedi.