Ghaziabad: NHAI, GT Road’un ₹ 628 crore değerinde yenilenmesini öneriyor

aynur

New member
Yetkililer, Hindistan Ulusal Karayolları İdaresi’nin (NHAI), Ghaziabad şehrinden geçecek olan yoğun Grand Trunk (GT) Yolunun 14,9 km’lik kısmının rehabilitasyonu için Ayrıntılı Proje Raporunu (DPR) tamamlayıp ilettiğini söyledi. gelişme dedi.


DPR ayrıca yoğun Meerut kavşağında tıkanıklığı hafifletmeyi amaçlayan 400 metrelik bir üst geçit önerisi de içeriyor (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

Yetkililer, DPR’nin proje maliyetini yaklaşık olarak tahmin ettiğini söyledi ₹628 crore ve şehir trafiğini kolaylaştırmak ve sıkışıklığı azaltmak için üç yükseltilmiş rota içerecek.

Yetkililere göre, DPR bu hafta başında NHAI genel merkezine gönderildi ve Niti Ayog, NHAI başkanı, NHAI yönetim kurulu üyeleri ve diğer üst düzey yetkililerden oluşan bir yetkililer komitesi tarafından tartışma ve onaya sunulacak.

Rehabilitasyon planı, Delhi sınırı yakınındaki Gyani sınırından Ghaziabad-Gautam Budh Nagar sınırına bitişik Lal Kuan kavşağına kadar uzanıyor. Lal Kuan’dan itibaren trafik, yoğun Chaudhary Morh kavşağı yakınındaki bir alışveriş merkezinin yakınındaki ilk yüksek bölüme çarpıyor ve Ghanta Ghar ticaret merkezine doğru ilerliyor.

“Bu yaklaşık 1,5 kilometre boyunca uzanan yükseltilmiş bir koridor olacak. Daha sonra ikinci yükseltilmiş bölüm, mevcut Thakurdwara üst geçidine bitişik iki şeritli bir üst geçit olacak. Başlangıçta Thakurdwara üst geçidinin üst kısımlarını yıkma planları vardı, ancak bu plan iptal edildi. Teklifte şimdi mevcut olanın yanına iki şeritli bir üst geçit yapılması çağrısında bulunuluyor. Böylece, iki şeritli bir üst geçit Lal Kuan’dan Mohan Nagar’a giden trafiğe hizmet ederken, diğeri Mohan Nagar’dan Lal Kuan’a olan trafiği kolaylaştıracak.” dedi medyaya konuşma yetkisi olmayan projeyle ilişkili bir NHAI yetkilisi, konuşmak.

DPR ayrıca, Yeni Otobüs Adda metro istasyonuna ve Bölgesel Hızlı Toplu Taşıma Sistemi (RRTS) projesi için yeni bir istasyona ev sahipliği yapan yoğun Meerut Kavşağı kavşağında sıkışıklığı hafifletmeyi amaçlayan 400 metrelik bir üst geçit önerisini de içeriyor.

“Üst geçit Meerut Yolu tarafından başlıyor ve trafiği River Hindon metro istasyonuna doğru bir virajdan geçiriyor. Bu noktada yeni üst geçit, trafiği mevcut GT yolu üst geçidine birleştirecek. Proje maliyetleri ₹628 crore ₹128 crore, kamu hizmeti vardiyalarını, kanalların yeniden yapılandırılmasını, kaplamaları vb. karşılamak üzere UP kurumlarına ayrıldı. Geri kalanı ₹Yetkili, 500 crore’nin NHAI tarafından finanse edileceğini söyledi.

DPR tahminlerine göre rehabilitasyon projesi, Delhi Meerut Ekspres Yolu (DME), Hapur Yolu, Ambedkar Yolu, Demiryolu Yolu, Ramte Ram Yolu, Delhi Meerut Yolu ve Meerut Kavşakları ve Mohan dahil olmak üzere çeşitli bağlantı kavşakları aracılığıyla GT Yolu’nu kullanan binlerce yolcuya fayda sağlayacak. Nagar.

Resmi trafik akış rakamları, Mohan Nagar kavşağında günde yaklaşık 197.509 araç, DME için yaklaşık 106.215 araç, Ambedkar Yolu için yaklaşık 130.108, Demiryolu Yolu için yaklaşık 115.693 ve Hapur Yolu için yaklaşık 140.031 araç göstermektedir.

GT Road segmenti, UP Bayındırlık Bakanlığı’nın (PWD) yetki alanına girmektedir. Haziran 2022’de PWD ve NHAI bir drone araştırması gerçekleştirdi ve ardından PWD, NHAI’nin yolu devralması gerektiğini önerdi.

“Teklifimiz doğrultusunda yolu her an NHAI’ye devretmeye hazırız. Yaklaşan DPR ve rehabilitasyon projesi nedeniyle yolda büyük altyapı çalışmaları yapmaktan kaçındık. Ayrıca DPR’nin bir kopyasını da bekliyoruz” dedi PWD’nin kıdemli mühendisi Ram Raja.

NHAI yetkilileri, DPR’nin Devlet Memurları Komitesi tarafından onaylanmasının ardından, ihale tarihinden itibaren 24 ila 30 ay arasında bir süre içinde tamamlanacak bir zaman çizelgesine karar verileceğini ve kesinleşeceğini belirtti.

Rehabilitasyon projesi, diğerlerinin yanı sıra, üst geçitlerin geliştirilmesini, mevcut GT yolunun genişletilmesi ve güzelleştirilmesini, drenaj sistemlerinin ve yaya ve bisiklet yollarının geliştirilmesini içermektedir.


  • YAZAR HAKKINDA


    Peeyush Khandelwal, Batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar çeşitli konularda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor. …Ayrıntılı olarak görün