Ghaziabad tarafından onaylanan ₹173 cr rakamlarının altında hava kalitesi ve atık bertarafı

aynur

New member
Gaziabad Belediyesi yaklaşık olarak ₹Yetkililer, mevcut mali yıl için şehirdeki çeşitli kentsel altyapı projeleri, hava kalitesi iyileştirmeleri ve atık yönetimi girişimleri için 173 crore dedi.


Kapsamlı yol onarım girişimi, şehir genelinde 18 farklı yolu kapsıyor ve tahsis edilen fonların önemli bir bölümünü oluşturuyor (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

Yetkililer Perşembe günü yapılan toplantıda avantaj sağlamaya karar verdi. ₹Merkezin On Beşinci Finans Komisyonu Fonundan 126 crore, yanında ₹Altyapı geliştirme fonlarından 33 crore ve hava kalitesini iyileştirme fonlarından geri kalanı.

Yerel Komiser Nitin Gaur şunları söyledi: “Hava kalitesi iyileştirmeleri, özellikle Hava Kalitesi Yönetim Komisyonu’nun (CAQM) PM10 gibi kirleticilerin yayılmasına katkıda bulunan kötüleşen yolların derhal düzeltilmesine yönelik direktifi ışığında önemli yol onarımlarını içeriyor.” Miyawaki yaklaşımı ve yeşile vurgu yapmak.

2021 yılında İsviçre merkezli IQAir tarafından dünyanın en kirli ikinci şehri seçilen Ghaziabad, önemli bir gelişme kaydederek 2022’de 11. sıraya yükseldi.

Kapsamlı yol iyileştirme girişimi, şehrin dört bir yanındaki 18 farklı yolu kapsıyor ve tahsis edilen fonların önemli bir bölümünü oluşturuyor. ₹Atık yönetimi operasyonlarını iyileştirmek için 106 crore ayrılmıştır. Bu ödev içerir ₹Sahibabad, Jhandapur, Vasundhara ve Madhuban Bapudham’da dört aktarma istasyonunun kurulması için 48,53 crore ayrıldı. İkincil atık toplama merkezleri olarak tasarlanan bu istasyonlar, günde toplam 200 ila 300 ton katı atık kapasitesine sahip olacak.

Girişim daha da ileri gidiyor ve temizlik ve bakımı iyileştirmek için 148 km’lik büyük şehir caddelerinin mekanik olarak süpürülmesini içeriyor. Ek olarak ₹Büyük ticari pazarlarda gece süpürme için 6.3 crore tahsis edilecek ₹Katı atık işleme için 23.4 crore ayrılmıştır.

“Swachh Bharat Misyonu, günlük katı atıkların kapıdan kapıya toplanmasını iyileştirmede hayati bir rol oynayacak. Yaklaşık 350 yeni CNG tabanlı araç piyasaya sürülecek ve SBM sermaye harcamalarını ve bakım karşılıklarını karşılayacaktır. Gaud, “Araçların tedarik sürecinin tamamlanmasından sonraki iki ay içinde gelmesi bekleniyor.”

Günlük yaklaşık 1.400 ton katı atık üreten Gaziabad’da şu anda kapsamlı bir atık yönetimi bilimsel tesisi bulunmuyor. Hapur İlçesi, Galand’da önerilen atık yakma tesisi hala planlama aşamasındayken, inşaat henüz başlamadı.


  • YAZAR HAKKINDA


    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor. …ayrıntılı olarak görün