Ghaziabad yerel şirket anketlerinin son ayağında, kapıdan kapıya kampanyalar kızışıyor

aynur

New member
Ghaziabad yerel yönetim seçim kampanyasının bitmesine bir haftadan az bir süre kala adaylar, yaklaşık 650.000 hanenin yanı sıra çeşitli pazarlarda ve reklamlarda seçmenlerle yüz yüze görüşmek için kapı kapı dolaşarak çılgın kampanyalara başvurdu. 220 kilometrekarelik belediye sınırları içinde resmi olarak tahmini yaklaşık 42.000 mağaza ve işyerinin bulunduğu alanlar.


Ghaziabad Kongre Partisi West UP Başkanı Naseemuddin Siddiqui, Kongre Partisi belediye başkanı adayı Pushpa Rawat ve diğer parti yetkilileri Çarşamba günü Ghaziabad’daki parti ofisinde. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

11 Mayıs’ta bölge, 100’ü Ghaziabad Belediye Şirketi’nin yetki alanına giren 294 ilçeye sahip dokuz yerel şirket için seçime gidiyor. Kampanya 9 Mayıs saat 18.00’de sona erecek ve iki gün sonra 13 Mayıs’ta sayım yapılacak.

Resmi tahminlere göre, 12 kadın belediye başkanlığı için yarışırken, 667 kadın da şirketin 100 koltuğu için yarışıyor. Belediye başkanı, başkanlar, belediye meclis üyeleri ve dokuz yerel organın üyeleri için toplam 1.837 aday yarışıyor.

“Kapıdan kapıya kampanya, seçmenlerle iletişim kurmanın en etkili yoludur. Her gün çok çalışıyorum ve yerleşim yerlerinde ve marketlerde kapı kapı yürüyüş 12-15 km. Samajwadi partisinin belediye başkan adayı Poonam Yadav, “Ortalama olarak, farklı yerlerde 3.000 ila 4.000 haneyi ve farklı pazarlarda yaklaşık 1.000 ila 2.000 mağazayı kapsıyorum” dedi.

Yadav, “Kampanyalar sabah 7 gibi erken başlıyor ve gece geç saatlere kadar devam ediyor, öğle yemeği vb.

Dokuz yerel şirketin toplam nüfusu 2.580.225 olup, bunun yaklaşık %59.67’si, 1.539.822’si Ghaziabad Belediye Şirketinin 100 ilçesinde yaşamaktadır.

Bharatiya Janata Partisi’nin şehir birimi sözcüsü Ashwini Sharma şunları söyledi: “Belediye başkanı adayımız ayrıca konut ve ticari alanlarda günlük 15-20 km’lik koşularla kapsamlı kapı kapı kampanyalar yürütüyor. Seyahat ederken de insanlarla tanışıyor. Meclis adaylarından gelen talepler doğrultusunda çeşitli ilçelerde seçmenlerle temas toplantıları yapılıyor. 5 Mayıs’ta Başbakan Yogi Adityanath’ın geleceği Kavi Nagar Ramlila yerleşkesinde olduğu gibi, kıdemli parti liderleri için daha büyük mitingler düzenlendi.”

Öte yandan kongre yetkilileri, belediye başkanı adaylarının her gün farklı bölgelerde yaşayanlarla 15-16 kez yüz yüze görüştüğünü söyledi.

“Planlanan bir mitingimiz veya road show’umuz yok ve adaylarımızın çoğu kapı kapı kampanya yürütüyor, bu son üç ila dört günlük sağanak yağışlarda bile etkili oldu. Kapı kapı dolaşırken belediye başkan adayımız 15-16 defa seçmenle yüz yüze görüşüyor. Kongre Şehir Başkanı Lokesh Chaudhary, mümkün olduğu kadar çok ilçeyi kapsamaya çalışıyoruz, ancak şirket sınırlarının geniş alanı nedeniyle bazıları gözden kaçabilir” dedi.

2017’deki son yerel seçimlerde, çeşitli yerel yönetim daireleri için 2.198 aday yarıştı. Ghaziabad Belediye Şirketi’nde meclis üyeleri için en az 808 kişi yarıştı ve 13 kadın belediye başkanlığına aday oldu.

Bir Vaishali sakini olan BK Pandey, adaylar kampanya yapmak için mahallesine geldiklerinde, seçmenlerin kendilerine doğrudan sorular sorabileceğini, bunun bir roadshow veya halk mitinginde mümkün olamayacağını söyledi.

Indirapuram’dan Kuldeep Saxena, adayların mitinglere veya tanıtım gezilerine katılmak yerine kapısına gelmesini tercih ettiğini söyledi. Saxena, “Kapıdan kapıya kampanyalar, seçmen ve aday arasında iki yönlü iletişime izin verirken, mitingler ve roadshow’lar tek yönlüdür,” dedi.




  • YAZAR HAKKINDA




    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına ve altyapıdan ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor.
    …ayrıntılı olarak görün