Ghaziabad’da RRTS istasyonunu metroya bağlayan yaya köprüsü

aynur

New member
Bölgesel Hızlı Ulaşım Sistemi (RRTS) projesini uygulayan kurum olan Ulusal Başkent Bölgesi Ulaşım Şirketi (NCRTC), Ghaziabad şehri RRTS istasyonunu Ghaziabad connect’teki Yeni Otobüs Adda metro istasyonuna bağlamak için bir yaya köprüsü önerdi.


Shaheed Sthal New Bus Adda Metro İstasyonu ve RRTS İstasyonu, Ghaziabad’da birbirinden sadece 150 metre uzaklıktadır. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

Yetkililer, yolcuların farklı ulaşım modları arasında sorunsuz ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlamak için diğer tren istasyonlarında da benzer bağlantı bağlantılarının önerildiğini söyledi.

RRTS, Delhi, Ghaziabad ve Meerut’un üç şehrini 82 km’lik bir mesafede bağlamak için RapidX trenlerini kullanmayı öneriyor. RRTS’nin üç istasyonu Delhi’de, 22’si Uttar Pradesh eyaletinde bulunuyor.

82 km’lik hattın Mart 2025’te faaliyete geçmesi planlanırken, Ghaziabad’daki 17 km’lik bir bölümün öncelikli olarak bu ayın sonlarında açılması planlanıyor.

Ghaziabad Bölgesi’nde sekiz tren istasyonu vardır ve bunlardan beşi – Sahibabad, Ghaziabad Şehri, Guldhar, Duhai ve Duhai Deposu – 17 km’lik öncelikli bölümdedir. Bu beş istasyon, adresindeki istasyonları içerir.

Ghaziabad şehir tren istasyonu, RRTS ağındaki en büyük istasyonlardan biridir ve Delhi Metrosu’nun Kırmızı Hattı üzerindeki Yeni Otobüs Adda metro istasyonuna yakındır.

“Yolcuların her iki istasyona da erişimini sağlamak için bir yaya köprüsü (FOB) inşa etmeyi önerdik. FOB yaklaşık 150 metre uzunluğunda olacak ve yolcular yaya köprüsü üzerinden her iki istasyona da kolayca ulaşabilecek. Ayrıca, köprü yolcu salonu seviyesindeki iki istasyonu birbirine bağladığından FOB, yolcuların yollardaki yoğun trafikten kaçınmasına yardımcı olacak” dedi.

NCRTC yetkilileri, Yeni Otobüs Adda Metro istasyonunun GT Yolu üzerinde, RRTS istasyonunun ise Delhi-Meerut Yolu üzerinde olduğunu belirterek, iki istasyonun birbirinden yaklaşık 150 metre uzaklıkta olduğunu da sözlerine ekledi.

İki ana caddede trafik 7/24 yoğun olduğundan, yaya köprüsü yolcuların trafikten tamamen kaçınmasına yardımcı olacak.

“Delhi’deki Sarai Kale Khan’ın Nizamuddin Tren İstasyonu’na bağlanması için benzer FOB’lar önerildi, RRTS’yi Metro’ya bağlamak için asansörler ve yürüyen merdivenler sağlanacak. RRTS’yi New Ashok Nagar’daki metro istasyonuna bağlamak için bir FOB önerildi, Anand Vihar’da ise metro istasyonuna asansörler ve yürüyen merdivenler bağlandı, ”diye ekledi Vats.

Yetkililer, RRTS ağındaki toplam dokuz istasyonun RapidX yolcuları için çok modlu entegrasyon sağlayacağını ve metro, eyaletler arası otobüs terminalleri, tren istasyonları ve daha fazlası gibi diğer ulaşım sistemlerine bağlantıyı kolaylaştıracağını söyledi.

Çok modlu entegrasyon sunan mevcut dokuz RRTS istasyonundan üçü Delhi’de, dördü Ghaziabad’da ve ikisi Meerut’ta bulunuyor.


  • YAZAR HAKKINDA


    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor. …ayrıntılı olarak görün