NCRTC, Delhi-Meerut RRTS koridorundaki viyadüklerin bağlantısını tamamladı

aynur

New member
Ulusal Başkent Bölgesi Taşımacılık Şirketi (NCRTC) Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Delhi’deki New Ashok Nagar tren istasyonundan Uttar Pradesh’teki Meerut Güney’e kadar Delhi-Meerut hızlı transit güzergahı için tüm viyadüğün inşaatını tamamladığını söyledi.


Bu güzergahın Sahibabad-Duhai arasındaki 17 km’lik öncelikli bölümü bu yıl 21 Ekim’de halka açıldı. (Sakib Ali/HT Fotoğrafı)

Bu güzergahın Sahibabad-Duhai arasındaki 17 km’lik öncelikli bölümü bu yıl 21 Ekim’de halka açıldı.

Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024’e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın

Delhi’den Meerut’a kadar olan rota, 2025’in başlarında faaliyete geçmesi beklenen 1. Aşama koridorunun tam güzergahıdır. Yetkililer, viyadüğün tamamlanmasının ardından ray döşemelerine başlanacağını söyledi.

“İlk RRTS koridoru için Delhi-Meerut güzergahının tamamını bağlamayı yakın zamanda tamamladık. NCRTC sözcüsü, viyadük inşaatı için inşaat işinin artık tamamlandığını ve rayların döşenmesine başlandığını belirterek, rotanın öncelikli bölümden tüm rotaya uzatılması için geçen hafta bir deneme çalışmasının başlatıldığını ekledi. Meerut Güney İstasyonuna kadar uzanmak için Ghaziabad’dan Meerut’a.

Yetkililer, ülkede ilk kez bu toplu taşıma sisteminin geliştirilmesi açısından yılın oldukça verimli geçtiğini söyledi.

2023 yılının öncelikli güzergahta deneme operasyonlarının başlamasıyla başladığını söylediler. Bu test çalışmaları sırasında RRTS’nin aşağıdakiler gibi çeşitli alt sistemleri: B. demiryolu taşıtları, ağ üzerindeki ETCS-2 sinyalizasyonu, döşeme hattı ve havai hat ekipmanı, bunların güvenlik ve uyumluluk, uygulama ve uyumluluklarını sağlamak üzere bağımsız olarak ve daha sonra birbirleriyle sinerji içinde test edilmiştir.

Haziran ayında, Metro Raylı Güvenliği Komiseri (CMRS), Namo Bharat tren hizmetlerinin öncelikli bölümde çalıştırılmasını onayladı. Bu, ülkedeki tüm kesimde maksimum 160 km/saat hızla işletilmesi onaylanan ilk demiryolu sistemi oldu. Yetkililer, saatte kilometre hıza ulaştığını ekledi.

“Sarai Kale Khan RRTS istasyonundaki inşaat çalışmalarının büyük kısmı tamamlandı. Genişletme, elektrik ve bakım çalışmaları halen devam etmektedir. NCRTC sözcüsü, benzer şekilde New Ashok Nagar tren istasyonundaki yolcu salonu ve platform seviyesinde inşaat çalışmaları yürütülüyor” dedi.

Sözcü, Delhi’nin yeraltı kısmındaki tünel açma işinin tamamlandığını, Anand Vihar tren istasyonundaki yolcu salonu ve platform seviyelerinin inşa edildiğini ve döşeme çalışmalarının şu anda yürütüldüğünü ekledi.

Yetkililer, Şubat ayında başlatılan Delhi-Gaziabad-Meerut RRTS koridorunun tamamına yönelik tünel açma çalışmasının Ağustos ayında da başarıyla tamamlandığını söyledi.

Bu koridorda Delhi’deki Anand Vihar’da ve Meerut Central, Bhainsali ve Begumpul’da toplam dört metro istasyonu bulunmaktadır. Bu tünellerin inşasında 80.000’den fazla prefabrik parça kullanıldı.

Bir NCRTC yetkilisine göre, bu yüksek hassasiyetli prefabrik tünel bölümleri Karkardooma, Yeni Delhi ve Shatabdi Nagar, Meerut’taki son teknolojiye sahip dökümhanelerde döküldü. “RRTS tünellerinin çapı 6,5 m’dir; bu, daha geniş ve daha uzun demiryolu taşıtlarıyla 180 km/saatlik benzer tasarım hızı için küresel tünel kriterlerine kıyasla oldukça optimize edilmiştir.”

RRTS projesi, 2023 yılında TAI Tünelcilik Ödülleri 2023 ve Yeşil Bina Kongresi 2023’te Ghaziabad Alıcı Trafo Merkezi (RSS) ve Sahibabad RRTS İstasyonu için Platin Proje Ödülü de dahil olmak üzere birçok ödül kazandı.

Sözcü, RRTS koridorunun inşaatının 2019’da başladığını ve “öncelikli bölümün sadece dört yıl içinde hizmete sokulmasının önemli bir başarı olduğunu” söyledi.

Sözcü, RRTS koridorunun tüm alt sistemleri ve trenlerinin tamamen yeni bir şekilde geliştirildiği, tamamen yeni bir sistem olduğu göz önüne alındığında bu durumun özellikle dikkate değer olduğunu ekledi.

Yetkililer, Delhi-Meerut-Ghaziabad RRTS koridorunun öncelikli bölümünün hizmete alınmasının ardından Duhai’den Modi Nagar Güney Tren İstasyonu’na kadar olan önceki bölümde de deneme operasyonlarının başladığını söyledi.

Bu süreçte, 25 KV kapasiteli elektrikli OHE’nin (Baş Üstü Ekipman), alıcı trafo merkezi Murad Nagar’dan Modi Nagar Güney’e yaklaşık 12 km mesafe boyunca şarj edildiğini eklediler.

Duhai ve Meerut Güney RRTS istasyonu arasındaki 25 km’lik bölüm, RRTS koridorunun öncelik bölümünün ardından halka açık hale gelecek bir sonraki bölümüdür.

Bu bölümde toplam dört istasyon bulunmaktadır: Murad Nagar, Modi Nagar Kuzey, Modi Nagar Güney ve Meerut Güney.

Yetkililere göre, son köprünün montajıyla birlikte Meerut Güney’e kadar olan viyadüğün inşaatı haziran ayında tamamlandı. O tarihten bu yana bu kesimde ray inşaatı, OHE kurulumu, sinyalizasyon, telekomünikasyon ve elektrik işleri gibi çeşitli inşaat işleri hızla ilerlemektedir. Yol inşaatı çalışmaları şu anda neredeyse tamamlanmış olup, diğer çalışmalar son aşamadadır.

Yetkililer, Delhi bölgesinin yükseltilmiş kısmında yaklaşık dokuz kilometre uzunluğundaki viyadüğün yaklaşık yedi kilometresinin tamamlandığını söyledi.

Bu arada Yamuna Nehri üzerindeki köprünün inşaatı da tamamlandı. Ayrıca Gazipur kanalizasyonunu geçmek için sıkışık Kondli bölgesine toplam 360 metrelik özel çelik köprüler yerleştirildi.