NGT, Ghaziabad'ı Uttarakhand sınırına bağlayan 111 km'lik yolun tipini arıyor

aynur

New member
Ghaziabad: Ulusal Yeşil Mahkeme'nin (NGT), önerilen 111 km uzunluğundaki Yukarı Ganga Kanalı yol projesi (Muradnagar'dan Haridwar yakınlarındaki Purkaji'ye) boyunca 112.000'den fazla ağaç/bitkinin kesilmesi önerisine ilişkin resen kararının ışığında, Mahkeme Yetkililere bu yolun niteliğini belirlemek için üç hafta süre verildi.


Uttar Pradesh hükümetinin Orman Departmanı'nın, yolun iki şeridini inşa etmek için üç orman bölgesindeki koruma altındaki ormanlarda 100.000'den (veya 112.722) fazla ağaç ve çalının kesilmesine izin vermesi üzerine konu 1 Şubat'ta dikkatleri üzerine çekti. (Sakib Ali/HT Fotoğrafı)

Sorun, 1 Şubat'ta Hindustan Times'ta çıkan ve Uttar Pradesh hükümetinin orman departmanının, üç orman bölgesi olan Ghaziabad'daki koruma altındaki ormanlarda 100.000'den fazla (veya 112.722) ağaç ve çalının kesilmesini başlattığı yönündeki bir raporla gün ışığına çıktı. Meerut ve Muzaffarnagar'ın iki şeritli yol inşa etmesine izin verildi.

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

Mahkeme, 31 Mayıs (Cuma) günkü son duruşmasında, bu aşamada önerilen yolun ulusal otoyol, devlet yolu, ana ilçe yolu, diğer bölge yolu (ODR) vb. olarak sınıflandırılması konusunu değerlendirdiğini söyledi. .

“Uttar Pradesh eyaleti, söz konusu yolun ODR olarak sınıflandırıldığı görüşünde. Yolun tüm uzunluğunun ve diğer detayların net bir resmi kayıtta olmadığı sürece, doğru konumu tespit etmek zordur… Bilgi sahibi Ek Başsavcı, yolun doğasını yansıtan tam proje raporunun yerleştirileceğini belirtti. üç hafta içinde kayıtlara geçer. MoEF&CC (Hindistan Çevre, Orman ve İklim Değişikliği Bakanlığı) avukatı da yolun niteliğini, sınıflandırmasını ve yolların tesviye şeklini açıklayan yanıtı sunmak için üç haftalık süre talep etti,” diye açıkladı Das mahkeme kararında.

Mahkeme ayrıca Uttar Pradesh'in eyalette “eyalet içindeki yolları devlet otoyolları, bölge yolları veya ODR'ler olarak sınıflandıran/bildiren/ilan eden herhangi bir otoritenin olup olmadığını ve böyle bir otoritenin olup olmadığını açıklamasının isteneceğini hükmetti. söz konusu yol bölümünün devlet yolu, bölge yolu veya ODR olarak ilan edilmesine karar vermiştir”.

Mahkeme ayrıca, Uttarakhand Eyaleti İnşaat Departmanı'nın raporunu inceledikten sonra şunu ekledi: “Haridwar'a bağlanan yolun bir bölümünün Uttarakhand Eyaleti'nde de inşa edilip edilmediğinin net olmadığı. Uttarakhand Eyaleti Hukuk Müşavirine, ilgili makamdan yukarıdaki durumu açıkça belirten yeni bir beyanname hazırlaması talimatı verildi.”

Uttar Pradesh İnşaat Departmanı'nın kıdemli memuru ve aynı zamanda projenin sorumlusu olan Sanjay Singh, Cumartesi günü yanıt isteyen çağrıları kabul etmedi.

13 Mart'taki ilk duruşmada NGT, Uttar Pradesh orman departmanına ve Ghaziabad, Meerut ve Muzaffarnagar'ın üç bölgesinin bölge hakimlerine kesilmesi gereken ağaçlar/bitkiler hakkında ayrıntılı yanıtlar vermeleri yönünde talimat vermişti.

Mahkemeye sunulan raporda, üç ilçede yaklaşık 222,98 hektar alanın keresteye açılacağı belirtildi.

222,98 hektarlık korunan orman arazisinin dönüştürülmesini telafi etmek için ilgili ormansız veya çifte bozulmuş arazinin (yani 445,96 hektar) etkilenen Ghaziabad, Meerut ve Muzaffarnagar bölgelerinde mevcut olmadığı bildirildi.

Bozulmuş arazi, insan kaynaklı süreçler nedeniyle doğal verimliliğini bir dereceye kadar kaybetmiş arazi olarak tanımlanır.

Raporda “Dolayısıyla Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra bölgelerinde orman dışı arazi ve çifte bozulmuş arazi önerildi…” denildi.

Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra ilçeleri Ghaziabad'a sırasıyla yaklaşık 550 km, 767 km ve 848 km uzaklıktadır.

Raporda ayrıca proje için kesilecek 112.722 ağaç/bitki yerine Lalitpur, Mirzapur ve Sonbhadra'da 484.720 fidan dikileceği ve proje yakınındaki orman alanı/Meerut bölgesinde 21.028 bitki dikileceği belirtildi.