Noida, su tüketicileri için mobil uygulama geliştiriyor

aynur

New member
NOIDA: Yetkililer, Noida yetkilisinin tüketicilerin su faturalarını dijital olarak ödemelerine olanak tanıyan “Noiajal” adlı bir mobil uygulama başlattığını söyledi.


HT resmi

Uygulama, Pazartesi gününden itibaren Android telefonlarda kullanıma sunulacak ve yetkililer, önümüzdeki iki hafta içinde iPhone’lar için iOS platformunda kullanıma sunulacağını söylüyor. Noida Kurumu CEO’su Ritu Maheshwari, uygulamayı şehrin 86.000 tüketicisine hizmet verecek olan Sektör 6’daki ana yönetim binasından başlattı.

“Noida Kurumu, 2019’un başından beri çevrimiçi olarak su faturalarını kabul ediyor. Ancak bu uygulama ile bankacılık sistemi ile entegre hale getirdiğimiz için tüketicilerimize sorunsuz bir hizmet sunacağız. Maheshwari, “Tüketici su faturasını ödediğinde, eskiden daha uzun sürdüğünden farklı olarak, bu hemen yansıtılıyor” dedi. Gelecekte, uygulama üzerinden su faturası muafiyet sertifikaları da düzenlenebilecektir.

Şu anda şehrin, ücretsiz su faturası sertifikası almak için ofisi birkaç kez ziyaret etmesi gereken emlakçılar, endüstriyel kuruluşlar ve bireysel tüketiciler de dahil olmak üzere en az 86.000 tüketicisi var. Ancak uygulamadaki bu özellik ile işi kolayca halledebilirler.

“Uygulama sadece tüketicilere fayda sağlamakla kalmayacak, gelirin zamanında tahsilinde de rol oynayacak. Bugüne kadar tüketicilerimizin sadece yüzde 30’u faturalarını internet üzerinden ödedi. Maheshwari, bu uygulama ile daha fazla tüketicinin dijital olarak ödeme yapmaya başlayacağını umuyoruz” dedi.

Ajans, yıllık gelir tahsilatından çok dağıtıma daha fazla para harcadığı için geliri daha iyi toplamak istiyor. “Etrafta harcıyoruz €Çevreden tahsilat gelirimize karşı tüketicilerimize su bakımı ve teslimi için 200 crore €100 cr. Topladık €Geçen yıl 119 crore, önceki yılları geride bıraktı. Gelir koleksiyonumuz dijital ödemelerle her yıl büyüyor. Noida ajansından bir yetkili, “Bu uygulama ile koleksiyon büyümeye devam edecek” dedi.

Yetkili, web sitesinde büyük borçluların bir listesini de yayınlayacağını duyurdu. İlk olarak, su faturalarını ödemeleri için 50 büyük temerrüde düşen kişinin listesi çevrimiçi olarak sunulacaktır. Ancak, bazı tüketiciler su kaynağının kalitesinden memnun değil.

“Noida Kurumu’nun sadece ıslah etmeye odaklanmak yerine kaliteli su sağlamaya öncelik vermesi gerekiyor. Vatandaşlar için bir şemsiye kuruluş olan Gautam Budh Nagar Bölgesi Sakinleri Refah Derneği başkanı NP Singh, 40 yıl sonra bile tüm evlere Ganga suyu sağlamadı.




  • YAZAR HAKKINDA




    Vinod Rajput, Noida ve Greater Noida’da çevre, altyapı, emlak ve hükümet politikaları üzerine yazıyor. Geçmişte Delhi, Gurgaon ve Panchkula’da çevre ve altyapı hakkında rapor vermiştir.
    …ayrıntılı olarak görün