Noida yetkilileri, 5.96 km’lik Chilla üst geçidindeki çalışmaların bir ay içinde yeniden başlamasının beklendiğini söyledi

aynur

New member
Uttar Pradesh kabinesinin revize edilmiş bütçeyi onaylamasından bir gün sonra ₹5.96 km’lik Chilla üst geçidi için 788 crore, Noida Kurumu Çarşamba günü uzun süredir ertelenen projedeki çalışmaların bir ay içinde yeniden başlamasının beklendiğini duyurdu.


Proje Delhi’deki Chilla’da başlıyor ve Noida-Büyük Noida Otoyolu üzerindeki Mahamaya Üst Geçidi’nde sona eriyor. (Sunil Ghosh/HT fotoğrafı)

Chilla yükseltilmiş yol projesi, Devlet Bakanı Yogi Adityanath’ın temel taşını atmasından kısa bir süre sonra 25 Ocak 2019’da başladı.

Mart 2020’de, 200. yönetim kurulu toplantısında Noida Kurumu, mali kriz nedeniyle personelini proje üzerindeki çalışmayı durdurmaya yönlendirdi. Kurul ilk kez bu kadar önemli bir altyapı projesini yetersiz kaynak nedeniyle durdurma kararı aldı.

Noida ajansının genel müdürü Ritu Maheshwari, “Tüm formaliteleri tamamladıktan sonra inşaata bir ay içinde yeniden başlayacağız. Büyük bir engelin bu çözümü, işe gidip gelen binlerce kişinin sorunsuz bir şekilde işe gidip gelmenin keyfini çıkarmasını sağlayacak.”

Yetkililere göre, UP kabinesi finansman modelini de onayladı ve Bayındırlık Bakanlığı artık proje maliyetinin %50’sinden sorumlu, yani toplamın %50’si ₹394 crore.

Proje Delhi’deki Chilla’da başlıyor ve Noida-Büyük Noida Otoyolu üzerindeki Mahamaya Üst Geçidi’nde sona eriyor. Yetkililer, projenin kalan maliyetlerinin ajans tarafından yönetileceğini söyledi.

Noida ajansından bir yetkili, “Daha önce kabine onayı olmadan gerekli fonu toplayamamıştık.” Ancak kabine onayı ile fonları alacağız ve böylece projeyi hızlandıracağız. Bu proje üzerindeki çalışmalar, kabine finansman yöntemlerini onaylamadan 2019 yılında başladı. Sonuç olarak, maliyetin %50’sini karşılamayı kabul eden PWD, ilerlemeyi engelleyen fonları serbest bırakmadı. Neyse ki, tüm fon onay sorunları artık çözüldü.”

Yetkili, projenin yaklaşık %10’unu kendi öz kaynaklarından tamamlamayı başarmıştı. 2018’de Noida Kurumu ve UP Bayındırlık Departmanı, proje için 50:50 finansman modeli üzerinde anlaşmıştı. Ancak PWD fonları serbest bırakmayınca, yetkili makam inşaatı durdurmak zorunda kaldı. Yetkililer, ek maliye bakanı başkanlığındaki komite finansman modelini onaylamadığı için PWD’nin fonları serbest bırakmadığını söyledi.

Bir yetkili, “UP Kabinesinin onayıyla, PWD artık Başbakan Gati Shakti’nin devletlere altyapı projelerine sermaye harcaması için özel destek sunan programından payına düşeni ayarlayacak” dedi.

Projeye aşina yetkililere göre, yükseltilmiş yol tamamlandığında, Delhi’deki Mayur Vihar’ı Noida-Büyük Noida Otoyolu’na bağlayan Delhi-Noida Bağlantı Yolu’nun 2 km’lik bölümündeki trafik sıkışıklığını hafifletecek.

Yetkililer, projenin şantiyede inşaatın başlamasından itibaren üç yıl içinde tamamlanmasının beklendiğini söyledi.


  • YAZAR HAKKINDA


    Vinod Rajput, Noida ve Greater Noida’da çevre, altyapı, emlak ve hükümet politikaları üzerine yazıyor. Geçmişte Delhi, Gurgaon ve Panchkula’da çevre ve altyapı hakkında rapor verdi. …ayrıntılı olarak görün