Proje için elektrik üretmek üzere RRTS hattına 25.000 güneş paneli kurulacak

aynur

New member
Yenilenebilir ve sürdürülebilir uygulamalarının bir parçası olarak, 82 km’lik Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemi (RRTS) projesinden sorumlu kurum olan NCR Transport Corporation, Cumartesi günü Ghaziabad’daki Duhai Deposu’ndaki güneş enerjisi santralinin açılışını yaptı. Yetkililere göre, tüm proje Duhai ve Modipuram’daki (Meerut) 25 istasyon ve iki büyük depoya 25.000 güneş paneli kurarak güneş enerjisini kullanacak ve kullanacak.


2025 yılına kadar Delhi, Ghaziabad ve Meerut’u birbirine bağlayacak projede çalışmalar hızla ilerliyor. Ghaziabad’da, beş RRTS istasyonu ile 17 km’lik öncelikli bir bölüm neredeyse tamamlandı ve resmi açılışını bekliyor. (Sakib Ali/HT Fotoğraf)

2025 yılına kadar Delhi, Ghaziabad ve Meerut’u birbirine bağlayacak projede çalışmalar hızla ilerliyor. Ghaziabad’da, beş RRTS istasyonu ile 17 km’lik öncelikli bir bölüm neredeyse tamamlandı ve resmi açılışını bekliyor.

“Güneş enerjisi santralinin kurulu gücü 585 kWp (kilovat pik güç) olup, atölye dahil çeşitli depo binalarına güneş panelleri kurulmuştur. Bu güneş dizisinin tahmini 25 yıllık ömrü boyunca yılda yaklaşık 666.000 birim güneş enerjisi üretmesi bekleniyor. NCRTC Cumartesi günü yaptığı açıklamada, tesisin CO2 emisyonlarını yılda 615 ton azaltması ve kullanım ömrü boyunca 15.375 tonluk kayda değer bir azalmaya katkıda bulunması bekleniyor” dedi.

“Duhai deposunu ‘yeşil depo…’ olarak konumlandırıyor. Duhai Deposu’nun bu başarısı, yardımcı yüklerde ‘net sıfır karbon emisyonu’nun ötesine geçmemizi sağlıyor.”

Yetkililere göre, benzer bir tesis Modipuram deposunda inşa edilecek.

“Duhai Deposu’ndaki güneş enerjisi dizisi yalnızca tüm depoya güç sağlamak için yeterli kapasiteye sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda diğer RRTS operasyonları için kullanılmak üzere yeterli fazlalık da var. 82 km’lik RRTS güzergahının tamamı boyunca istasyonlara ve depolara yaklaşık 25.000 güneş paneli kurulacağını tahmin ediyoruz. Tüm güneş dizisi, elektrikten daha ucuz olan güneş enerjisini kullanarak en az 11 MW elektrik üretebilecek” dedi.

RRTS projesi, hızlı bağlantı sağlamak için Delhi ve Meerut arasında RapidX trenlerinin konuşlandırılmasını öneriyor. Bu trenlerin tasarımla ilgili hızları 180 km/s’dir.

Yaya köprülerine de güneş panelleri kuruluyor. Ancak yetkililer, RRTS projesinin toplam güç tüketimine ilişkin doğru tahminler sağlayamadı.

Mevcut alana dayanarak, projenin 25 büyük istasyonundan 16’sının çatılarına yaklaşık 1.100 güneş paneli, geri kalan dokuz küçük istasyonun ise yaklaşık 400 güneş paneli alabileceğini tahmin ediyorlar.


  • YAZAR HAKKINDA


    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor. …ayrıntılı olarak görün