RRTS projesi: Öncelik bölümündeki 15 dakikalık başlangıç döngüsünde 10 çoklu ünite tam olarak çalışmaya hazır

aynur

New member
Yetkililer Cumartesi günü yaptığı açıklamada, Ghaziabad’daki 17 km’lik öncelikli bölümdeki RapidX trenlerinin, bölümün önümüzdeki haftalarda açılmasının ardından başlangıçta 15 dakikalık aralıklarla yolculara sunulacağını söyledi.


Yetkililere göre, Duhai deposunda on RapidX treni yolcu hizmeti için tamamen hazırlandı. (Sunil Ghosh/HT fotoğrafı)

Yetkililer, sistemin ihtiyaç duyulduğunda trenleri üç dakikalık aralıklarla çalıştıracak şekilde tasarlandığını da söyledi. Yetkililere göre, Duhai deposunda on adet birden fazla birim yolcu hizmeti için tamamen hazırlandı.

Ghaziabad’da beş istasyonun yer aldığı 17 kilometrelik bölüm, RapidX trenlerinin çalışmasının beklendiği Bölgesel Hızlı Geçiş Sistemi (RRTS) projesinin ülkedeki ilk bölümü olacak. Bölümün açılışının önümüzdeki haftalarda yapılması planlanırken, Delhi, Ghaziabad ve Meerut şehirlerini birbirine bağlayan 82 km’lik RRTS hattının tamamının Mart 2025’te faaliyete geçmesi bekleniyor.

NCRTC yetkilileri, Ghaziabad’daki Duhai deposunda yolcu hizmeti için kullanılacak on birden fazla birimi olduğunu söyledi. NCRTC, tahminen RRTS projesini geliştiriyor. ₹22’si Uttar Pradesh eyaletinin yetki alanına giren 25 istasyonla 30.274 crore.

NCRTC, 82 km’lik hat tam olarak faaliyete geçtiğinde günlük 800.000 yolcu bekliyor.

“Trenler test edildi ve 17km öncelikli bölümde yolcu hizmetine hazır. Bölümün açılmasıyla birlikte trenler başlangıçta 15 dakikada bir çalışacak, gerekirse bu süre üç dakikaya kadar düşürülebilecek. NCRTC’nin Halkla İlişkiler Başkanı (PRO) Puneet Vats, “Yolcu almak ve bırakmak için istasyonda bekleme süresi yaklaşık 30 saniyedir ve bu süre yolcu sayısına bağlı olarak da artabilir” dedi.

Yolcu güvenliğini artırmak için istasyonlardaki tren kapıları peron kapıları ile senkronizedir.

Öncelikli bölümde, RapidX trenleri beş istasyondan geçecek: Sahibabad, Ghaziabad Şehri, Guldhar, Duhai ve aynı zamanda bakım deposu olarak da hizmet veren son istasyon Duhai Deposu.

Ghaziabad’daki öncelikli bölümün tamamı yükseltilmiş bir koridordur.

Yetkililer, RapidX tren hizmetlerinin her gün sabah 6’dan akşam 11’e kadar yolculara açık olduğunu ve 17 km’lik güzergahı yaklaşık 12 ila 15 dakikada kat etmesinin beklendiğini söyledi.

Öncelikli bölümdeki RapidX trenleri, Sahibabad ile Duhai Deposu arasında çalışacak. Son iki istasyonda trenler, peronlarda bekleyen yolcular için yol değiştirip geri dönüyor.

“RapidX’in öncelikli bölümü, bölgede tamamen yeni bir kentsel toplu taşıma sistemidir. Şehir içi ulaşımı kapsayacak ve diğer şehir içi modlardaki yolcuların da yeni sistemi kullanması muhtemel. Bir NCRTC yetkilisi, “Yolcu operasyonları başladıkça sistem geliştirilmeye ve rafine edilmeye devam edecek” dedi.

Öncelikli Ghaziabad bölümünde çalışırken RapidX trenleri, Sahibabad, Link Road, Vasundhara Village, River Hindon, GT Road ve Delhi Meerut Road dahil olmak üzere güzergahın çeşitli bölümlerinden geçecek.




  • YAZAR HAKKINDA




    Peeyush Khandelwal, batı Uttar Pradesh’te suçtan kalkınma ajanslarına, altyapı ve ulaşıma kadar bir dizi konuda yazıyor. Ghaziabad’da yaşıyor ve neredeyse on yıldır gazetecilik yapıyor.
    …ayrıntılı olarak görün