Sahibabad'a metro bağlantısı: GDA maliyetleri düşürme seçeneklerini inceliyor

aynur

New member
Ghaziabad Kalkınma İdaresi (GDA) yetkilileri, Noida'nın Sektör 62'sinden Ghaziabad'daki Sahibabad'a kadar olan 5.017 km'lik Metro uzatmasını gerçekleştirmek için gereken pahalı özel arazi ihtiyacına alternatifler bulmaya çalıştıklarını söyledi.


Önerilen bağlantı, Noida'daki Sektör 62'den başlayıp (yukarıda) Bölgesel Hızlı Transit Sistemi (RRTS) projesinin Sahibabad istasyonunun bitişiğindeki Sahibabad'da sona eren Metro Mavi Hattının bir uzantısı olacak ve yolcular için bir değişim merkezi oluşturacaktır (yukarıda). HT arşivi)

Delhi Metro Demiryolu Şirketi (DMRC) Pazartesi günü yaklaşık 100.000 TL maliyet artışıyla proje için revize edilmiş Ayrıntılı Proje Raporunu (DPR) yayınladı. ₹356 crore.

Ram Mandir ile ilgili en son güncellemeler için bizi takip etmeye devam edin! buraya tıklayın

GDA kaynakları, otoritenin geçen ay DMRC'den, ilkinin eyalet düzeyinde finansman sorunlarıyla karşılaşmasının ardından önceki DPR'yi revize etmesini istediğini söyledi. İlk DPR proje maliyetini şu şekilde tahmin etmişti: ₹1.517 crore ve yeni DPR'deki revize edilmiş tahmini maliyet: ₹1.873,31 crore.

GDA yetkilileri, revize edilmiş DPR'yi yakında eyalet hükümetine göndereceklerini ve hükümet arazisine bitişik projenin finansmanı konusunda müdahalesini isteyeceklerini söyledi.

Revize edilen DPR, maliyetin %20'sinin Birlik hükümeti tarafından, geri kalanının ise Uttar Pradesh (UP) hükümeti tarafından karşılanacağını belirtiyor.

Revize edilen DPR, önerilen bağlantının 7.690,10 metrekare özel arazi ve 19.001,2 metrekare devlet arazisi gerektireceğini belirtiyor.

“Metro bağlantısı Indirapuram ve Vasundhara'dan geçecek. DPR, istasyonların giriş ve çıkışları için yaklaşık 300-400 metrekarelik araziye ihtiyaç duyulduğunu ve bunun için özel arazi gerektiğini belirtiyor. Arazi pahalı olduğundan, DMRC'den devlet arazisinin mevcut olduğu yerlerde giriş/çıkış noktalarını değiştirmesini isteyebiliriz” dedi GDA baş mühendisi Manvendra Singh.

Yetkililer, Indirapuram'daki emlak fiyatlarının ₹75.000 ve ₹Metrekare başına 1 lakh ve bunun satın alınması, fiyatın iki katının ödenmesiyle sonuçlanabilir.

Yetkililer ayrıca maliyetleri daha da azaltmak için önerilen istasyonlardan bazılarını terk etmeyi düşünebileceklerini de belirtti.

Gözden geçirilen raporda DMRC, 5.017 km'lik bağlantı için beş istasyon önerdi: DPS Indirapuram yakınlarındaki Vaibhav Khand'da; Shakti Khand, Vasundhara Sektör 7 ve Sahibabad.

“Rota üzerindeki hükümet arazisi GDA'ya, UP Awas Vikas'a ve sulama dairesine aittir ve bazı arazilere Merkezi Endüstriyel Güvenlik Gücü de ihtiyaç duyabilir. Burada devletin müdahalesi gerekiyor. Ayrıca Indirapuram'daki CISF yolunun refüjü üzerine metro bağlantısı inşa etmeyi ve daha sonra Vasundhara'ya ulaşmadan önce mevcut Hinton üst geçidini geçecek şekilde rotayı yükseltmeyi de teklif ettik” dedi Singh.

GDA yetkilileri, raporu inceleyeceklerini ve ayrıca özel ve devlet arazilerinin maliyetinin toplam maliyete dahil olup olmadığını bulmaya çalışacaklarını söyledi. ₹1.873,31 crore.

Önerilen bağlantı, Metro'nun Mavi Hattının bir uzantısı olacak ve Bölgesel Hızlı Transit Sistemi (RRTS) projesinin Sahibabad istasyonunun bitişiğindeki Sahibabad'da sona erecek ve yolcular için bir değişim merkezi oluşturacak.