UGC yol inşaatı projesi: NGT uydu görüntüleri talep ediyor ve UP'a yasadışı ağaç kesimini durdurma emri veriyor

aynur

New member
Ulusal Yeşil Mahkeme (NGT), Uttar Pradesh (UP) hükümetinin “Kanwar Marg” adlı bir yol projesi önerdiği 111 km uzunluğundaki Yukarı Ganga Kanalı boyunca uzanan bir arazi parçasının Hindistan Araştırması'ndan uydu görüntüleri istedi. Ghaziabad'daki Muradnagar Purkazi'yi Uttarakhand sınırına bağlamak ve Kanwar Yatra hac ziyaretini kolaylaştırmak.


Çevre Mahkemesi ayrıca Uttar Pradesh hükümetine önerilen güzergah boyunca hiçbir “yasadışı ağaç kesimi” yapılmamasını sağlama talimatı verdi. (Sakib Ali/HT Fotoğrafı)

Çevre mahkemesi ayrıca Uttar Pradesh hükümetine önerilen alan boyunca hiçbir “yasadışı ağaç kesimi” yapılmamasını sağlama talimatı verdi.

NGT, Hindustan Times'da 1 Şubat tarihli bir raporu dikkate aldıktan sonra davaya bakıyor. Bu, Uttar Pradesh hükümetinin orman departmanının, 111 km uzunluğundaki iki şeridin inşası için üç orman bölgesinin (Gaziabad, Meerut ve Muzaffarnagar) koruma altındaki ormanlarında 100.000'den (112.722) fazla ağaç ve çalının kesilmesine izin vermesini içeriyor. yol projesi.

₹658 crore değerinde önerilen yol inşaatı projesi Uttar Pradesh Bayındırlık Bakanlığı (PWD) tarafından üstlenilecek ve eyalet hükümeti tarafından finanse edilecek. Yetkililere göre, bu yol hafif araçlar için bir geçiş görevi görecek ve yıllık Kanwar Yatra sırasında Haridwar'a gidip gelen Kanwariya'lar için alternatif bir rota sağlayacak.

Mahkeme heyetinde halihazırda davaya katılanlar arasında Uttar Pradesh ve Uttarakhand'dan yetkililer yer alıyordu. Ağaçların korunması için davaya iki müdahil de katıldı.

Davaya müdahale edenlerden biri Meerut'tan yerel bir milletvekili, eski meclis üyesi Rajendra Tyagi ve çevreciler Satendra Singh ve Vikrant Tongad da dahil olmak üzere Ghaziabad'dan gelen diğerleri.

8 Temmuz'da davayı gören mahkeme, UP avukatlarının önerilen yolun orijinal genişliğinin 20 metre olduğunu ve ağaçların kesilmesini önlemek için mümkün olduğunca alçak tutulması amacıyla bazı yerlerde 15 metreye düşürüldüğünü belirttiklerini kaydetti. Ancak müdahaleciler ağaçların izin verilen sınırların çok ötesinde kesildiğini iddia etti.

Mahkeme, “Doğru konumu tespit etmek için Hindistan Araştırma Departmanına, kanalın her iki tarafında kaç ağacın kesildiğini gösteren söz konusu alanın uydu görüntülerini göndermesi talimatını verdik…” dedi.

Hindistan Araştırması, ülkenin haritalama ve araştırmadan sorumlu merkezi mühendislik kurumudur.

Müdahiller ayrıca yol genişletme bahanesiyle ağaçların hukuka aykırı olarak kesildiğine dikkat çekerek ilgili FIR'a başvurdu. Bu bağlamda NGT, “Önerilen yolun onaylanan/kararlaştırılan genişliği olan 20/15 metrenin ötesinde hiçbir yasa dışı ağaç kesiminin yapılmamasını sağlamak için devlet yetkililerine talimat veriyoruz.”

Bu bağlamda mahkeme, müdahillerin kanalın sağ tarafında 20/15 metre genişliğinde yol yapılmasına izin verilmesine rağmen 40 metre genişliğinde ağaçların kesildiğini iddia ettiğini kaydetti.

Aynı zamanda projenin sorumlusu olan UP-PWD'nin kıdemli memuru Sanjay Singh, Perşembe günü konuyla ilgili yorum isteyen çağrılara yanıt vermedi.

Mahkeme, müdahillere atıfta bulunarak, kanalın sağ tarafında halihazırda 5 metre genişliğinde bir Kacha yolunun (asfaltsız) mevcut olduğunu ve ağaç kesilmesini en aza indirmek için 15-20 metre genişliğinde bir yolun (Kacha yolu dahil) inşa edilmesi gerektiğini söyledi. Ancak bunun yerine UP PWD'nin 20 ve 15 metre genişliğinde iki ayrı yol inşa ettiği belirtildi.

Mahkeme kararında “Bunun da açıklanması gerekiyor” denildi.