Yeida, mülkiyet sorunlarını çözmek için yer değiştirme politikalarını uygulamayı planlıyor

aynur

New member
Yamuna Otoyolu (Yeida) Sınai Kalkınma Otoritesi, devam eden arazi anlaşmazlıkları nedeniyle arazi edinimi gecikmelerini gidermek ve binlerce arazi alıcısının arazilerini ele geçirmesine izin vermek için bir arazi yeniden yerleştirme politikası uygulamayı planlıyor.


Yeida CEO’su Arun Vir Singh, önerilen politikanın kendi arazilerine sahip olmayı bekleyen arazi alıcılarına büyük faydalar sağlayacağını söyledi. (HT arşivi)

Politikanın onaylanmasının 16 Haziran’da yapılacak yönetim kurulu toplantısında tartışılması bekleniyor.

Yeida CEO’su Arun Vir Singh, önerilen politikanın kendi arazilerine sahip olmayı bekleyen arazi alıcılarına büyük faydalar sağlayacağını söyledi. “Bu yeni politikayla, bir mülkü ihtilafsız bir yere taşıyabileceğiz, hak sahiplerinin mülkü herhangi bir engel olmadan ele geçirmesine ve kullanmasına izin verebileceğiz.”

Sorun, Yeida’nın yol ve kanalizasyon iyileştirmeleri ve kentsel gelişim gibi hükümet projeleri için çiftçilerden tarım arazisi almaya başladığı 2008 yılında başladı. Ancak topraklarını ellerinde tutmak için yasal işlem başlatan birçok çiftçinin muhalefeti, kalkınmanın önünde önemli engeller oluşturdu.

Arazinin önemli bir kısmının hala çiftçilere ait olması, bu bölgede çok sayıda kalkınma projesini engellemektedir. Ek olarak, bazı sektörler, bazı alanların devlete ait olduğu ve diğerlerinin çiftçiler tarafından tartışıldığı açık bir ayrım göstermektedir. Bu tür anlaşmazlıklar yol ve park gibi önemli altyapı projelerini durma noktasına getirdi. Bir Yeida yetkilisi, “Bazı çiftçiler arazi edinimine karşı çıktıkları için tüm bölgenin gelişimi durduruldu” dedi.

Gelişmeyi etkileyen bir arazi anlaşmazlığına bir örnek, Yeida’nın mülkiyeti herkese devredemediği veya tüm yol işlerini on yıl içinde tamamlayamadığı 2013 endüstriyel arazi projesidir. Yeida, 2013 yılında YEA-2013 kalıcı programı kapsamında 300 metrekare, 450 metrekare, 595 metrekare, 1000 metrekare, 1800 metrekare ve 4000 metrekare olmak üzere çeşitli büyüklüklerde arsalar tahsis etti. Ancak, çiftçiler tarafından yürütülen yasal işlemler nedeniyle, on yıl geçmesine rağmen tüm arazilerin mülkiyeti henüz güvence altına alınamamıştır.

Önerilen politikanın neyi başaracağını açıklayan yukarıda alıntılanan yetkili, bir sektörde çoğu toprak sahibinin, örneğin 500 kişinin araziyi ele geçirebileceğini, küçük bir grubun, örneğin 10 kişinin, çözülmemiş arazi sorunları nedeniyle alamadığını söyledi. Bu nedenle yetkili, Yeida’nın etkilenen mülk sahiplerini mülkün tartışmalı olmadığı yeni bir yere taşımayı planladığını söyledi.

Ancak Yamuna Otoyolu iş derneği başkanı Rishabh Nigam, sahanın yeniden yerleşim planı memnuniyetle karşılansa da, geliştirme çalışmalarının önündeki tüm engelleri tek başına ortadan kaldırmayacağını söyledi. Nigam, “Mülkün taşınması mülk sahiplerine fayda sağlarken, yol geliştirme gibi kamu hizmeti projelerinin başarıyla tamamlanması, tüm tartışmalı mülklerin edinilmesine bağlıdır.” dedi.




  • YAZAR HAKKINDA




    Vinod Rajput, Noida ve Greater Noida’da çevre, altyapı, emlak ve hükümet politikaları üzerine yazıyor. Geçmişte Delhi, Gurgaon ve Panchkula’da çevre ve altyapı hakkında rapor vermiştir.
    …ayrıntılı olarak görün